Selasa, 12 Jun 2012

Jangan Menilai Sekadar Luaran

Orang selalu kata saya ni garang... betul ke?? garang sangat ke saya ni... yap ngan anak2 mmg saya garang /tegas....tapi  tegas tak semestinya garang bukan.... kadang2 tu terpikir jugak mcm mana orang boleh menilai seseorang itu hanya sekadar luaran..... saya ni memang jenis tak berapa nak kesah sgt pasal org.... nak senyum pon kadang2 ikut mood.... klu nak tegur orang yang tak kenal mmg jauh sekalilah kan.... maybe mood/ perangai camtu kot org cakap saya ni garang....

Saya ni sebenarnya bukanlah garang sangat sebenarnya... hanya org yang betul2 kenal saya yang lebih tahu mcm mana perangai saya.... bab kata sorang tu... garang2 saya ni tapi dalam hati ada taman.... saya ni sebenarnya jenis yang mudah jatuh air mata atau dengan kata lain hati tisu.... jiwa saya ni mmg cukup sensitif... lebih2 lagi bila dah kawin n ada anak... anak tak sihat ke ape... mesti hati saya cepat tersentuh.... walhal benda tu kadang2 orang pandang kecik je... tp bagi saya bila anak2 tak sihat sy akan rusing..
Kadang2 tu klu tgk citer sedih pon saya boleh menangis... sob..sob...hehehhehe.... dulu masa bujang suka sangat layan citer hindustan... meleleh je air mata tu kan... wal hal takde benda pon... tp tulah dah namanya hati tisu mmg camtulah rupanyakan.....hihihi.

Apa pon saya ni sebenarnya bukanlah garang sangat... kadang2 terkasar sikit je... alaaaaaa bila sopan2 ni tgk mcm tergedik pon ade... hiihihi.... i don't like gedik2 okehhh... What ever jelah ape orang nak katakan janji saya jadi diri saya yang sebenar... no hipokrit.

akhir kalam... Kita sebagai insan biasa ni janganlah menilai seseorang itu sekadar luaran sahaja tapi dalamilah hati dan nuraninya.... Bab kata pepatah.. TAK KENAL MAKA TAK CINTA ( tak semestinya nak bercinta baru nak kenalkan...hihihih)

Wa Allahualam.


pic : by google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan