Rabu, 22 Februari 2012

Anak demam

Hari ni anak aku nurin batrisyia demam, batuk n selesama lagi... so mcm biaselah kena bawak g klinik lagi.. sebelum ni hanya pegi klinik jumpa pegawai perubatan biase je n dia orang pun ade jugak suruh bawak anak aku g jumpa doktor kat klinik P9 tu pasalnya anak aku ni boleh dikatakan tiap-tiap bulan dia akan demam n batuk... so PP tu ckp baik bawak jumpa doktor terus kot boleh buat rawatan lebih lanjutkan........ so ari ni aku pon bawaklah anak aku ni g jumpa doktor kat P9 tu...

klinik kat P9 ni servis dia mmg leh tahanlah lembapppppppnya... pendaftaran saje dah 1/2 jam, pahtu kena ke trias pulak tu pon ambik masa 1/2 jam jugak n lum masuk jumpa doktor kena tunggu no giliran lagi tu pon paling kurang dalam 1 jam jugak... so boleh dikatakan masa menunggu saje dah 2 jam.. aku ni tahu jelah kan klu bab masa ni mmg aku jaga betul tau.... klu basa jenis yang terhegeh2 tu mmg harap maklumlah mmg kena sound teruslah. (masa itu emas okeyyyyyyyyy)..

ok balik bab klinik tadi... dah 2 jam menunggu akhir doktor pon panggillah, masuk dgn perasaan angin je..

Doktor : anak sakit pe ye puan??
me : demam n batuk
Doktor : selesama ade tak??
me : ade jugak

doktor pon ambiklah suhu badan anak aku ni ahh... pahtu dia pon tanya lagi..

Doktor : anak berat berapa yap??
me : 8 kg
Doktor : ehh kecik nya... umur dah 1t4m kan..
me : (dalam kepala).. korang asam punya doktor, suka hati ko je ckp anak aku cam tu.

dah lah kena tunggu lama, pahtu dapat doktor pulak yang ntah pe-pe je... ingatkan bila dah jumpa doktor ni banyaklah info yang akan aku dapat.. tapi hampeh sama je macam jumpa PP tu... lain aku tanya, lain pulak dia jawabnya... eeeeeeeee sabor jelah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan